onsdag 7 oktober 2009

En fin dag



Dagens föreläsning gav ungefär lika mycket som om jag hade stannat hemma. Men men, fick i alla fall träffa Anna, Malin, Signe och Romina :) Romina följde förresten med mig hem och pluggade hela eftermiddagen. Hon somnade en stund på soffan när hon skulle läsa i elektro-boken :)
Jag kom i alla fall en liten bit på inlämningsuppgifterna, och lite lär man sig ju på vägen.
Imorgon kommer alla tjejer hem hit, alla förutom Anna och Therese (tror jag). Då ska vi börja med inlämningsuppgiften i Matematisk Statistik.

Efter föreläsningen gick jag i vanlig ordning till KTH-hallen och tränade. Det blev intervallträning i 20 min (3km) samt biceps och triceps. Har bestämt mig för att inte träna ben (mer än genom löpning, bodypump och spinning). Så det blir att dela upp kroppen i mindre grupper:
  • Armar, dvs biceps och triceps
  • Axlar och mage
  • Bröst och rygg
Antagligen kommer det bli två övningar per muskelgrupp. Eventuellt fler när det gäller åtminstone rygg.
Däremot kommer jag vänta med att träna rygg tills jag är helt bra i den. Har fortfarande lite ont i ländryggen. Känner dock inte av den när jag tränar, mest när jag böjer mig ner och liknande.

Imorgon kommer jag besöka gymet innan dagens föreläsning som börjar klockan 10.

Nu ska jag kika på eventuella balfrisyrer :)

Inga kommentarer: