tisdag 6 oktober 2009

Blåbär- och svampinvasion

Andreas, Harry (i sin strump-mössa) och jag

Andreas och jag har fått så mycket blåbär och hallon av våra föräldrar att fryser fullkomligt svämmar över. Därför bestämde jag mig för att lätta lite på trycket genom att baka sockerkaka med blåbär i. Den står i ugnen nu, så snart är det dags för lite gott till eftermiddagskaffet som jag har bestämt att vi ska förtära mitt i allt jobb och plugg.

Idag började jag tidigt, var ganska segt att gå upp när klockan ringde, men till slut så. När jag stod och väntade på Anna utanför 7-11 hörde jag någonting om "gratis" och "kaffe"! Student som man är undersökte jag saken närmare och insåg att de delade ut IKEA-kassar (de blå fast i mindre format) som innehöll en del roliga saker. Bland annat en kaffe-kupong på Pressbyrån, ett Bonaqua-vatten, lite tidningar och kinderegg-choklad. Vattnet drack jag upp, kaffekupongen fick Signe och Chokladbiten fick Mattias.
Oj, svävade ut lite där. Hade i alla fall föreläsning/övning till tre idag, men den sista övningen var riktigt dålig (han skrev upp saker på tavlan som står exakt likadant i boken) så jag åkte hem istället.
Och nu väntar jag som sagt på min sockerkaka och ska strax börja plugga elektro riktigt bra.

Imorgon blir det som sagt träning, och efter lunch åker jag hem till Signe för en plugg-eftermiddag. Eventuellt blir det plugg-eftermiddag hos mig på tordag.

Inga kommentarer: