söndag 10 maj 2009

Ont så in i beng


Låten som spelades under hela byggandet igår.

Idag har jag så ont i armar, axlar och rygg så jag inte vet var jag ska ta vägen. Anledningen till att jag har ont är att man igår kunde tävla om vem som snabbast vinschade 20 varv. Första försöket hamnade jag på top 5-listan, ingen stor bragd, men jag var nöjd. Sen tänkte jag: "Vad fasen, jag testar igen" då drog jag ner tiden undefär en halvsekund och hamnade tvåa istället för fyra. Då kom vinnarskallen i mi fram och jag insåg att jag faktiskt skulle kunna vinna tävlingen. (Ja, det var en tävling där bara förstaplatsen belönades). Så ännu en gång körde jag, förbättrade tiden, men dessvärre inte placeringen, hamnade två hundradelar från förstaplatsen! Jag försökte därför ännu en gång, men det gick inte alls bättre då, så jag gav upp och fick tillslut nöja mig med en tredjeplats. Med tanke på hur otränad jag är just nu är jag riktigt nöjd med den bravaden.

Dock bör det nämnas att Signe inte var med och tävlade på grund av henne axel, hade hon gjort det är jag ganska säker på att jag hade hamnat längre ner på listan :)

Den som vill se hur tävlingen går till kan gå in på Bulas blogg och titta på när Marcus (vinnare av herrarna) vinschar 20 varv på 6 sekunder och 19 hundradelar.

Lite kuriosa: Marcus hade även testat den här vinschen på Båtmässan, då klarade han av 20 varv på 6 sekunder och 7 hundradelar (rätta mig om jag har fel) och killen som hade hand om tävlingen berättade att de bara haft en kille som kommit under 6 sekunder och att Marcus absolut låg på top 5-listan någonsin på den vinschen.

3 kommentarer:

Tequila sa...

9 sek var det väl?

Tequila sa...

7sek var det!

Marcus sa...

6,07 sekunder var det...