måndag 4 maj 2009

Val val val

Har precis varit på "Kursvalsinfo" som det så fint heter i schemat. Fick reda på att jag behöver läsa en kurs som heter Värmeledning för att få läsa inriktningen Uthålliga energisystem. Det var väl ungefär det som var viktigt av allt jag fick veta. Väntar nu på ännu ett möte som ska börja först tio över fem. Försöker helt enkelt slå ihjäl lite tid framför en dator. Har sökt några extrajobb i sommar, men det känns inte jätteviktigt med tanke på att jag ju trots allt har kvar mitt extrajobb på Många Ting - dessutom har jag lagt undan en del pengar till i sommar. Sen kommer det mer studiemedel, skatteåterbäring, semesterersättning, lön... ja, ni fattar. Jag har så jag klarar mig.

Andreas och jag har praktiskt taget beslutat att skaffa en katt till. Eftersom mamma inte tål vanliga katter får det helt enkelt bli ännu en rex. Vi är inte så intresserade av att ha en till kattunge heller, så vi försöker hitta söta små rex-katter som ska omplaceras :)
Anledningen till det här är att hur mycket man än är hemma med Skrållan så är det ändå jobbigt att behöva lämna henne ensam. Även om det bara är för någon timma.

Inga kommentarer: