tisdag 12 maj 2009

Vad hela fridens namn är termodynamik?


Den frågan fick jag i mitt förra inlägg.

Då har jag blivit placerad i en svår sits. Att förklara vad termodynamik är. Det är inte precis det lättaste... Men jag ska ge det ett försök.

I termodynamiken behandlas bland annat olika kretsprocesser, man kollar då på vad som händer termiskt (temperaturer o.dyl.) för t.ex. en dieselmotors olika delprocesser.
Eeh, vet inte alls vad jag ska skriva, men temperatur, gaser och vätskor är viktiga parametrar i termodynamiken :)

Jag sitter just nu med Romina och försöker få in det allra sista i huvudet innan det är dags att ge upp för idag. Vilket det börjar bli dags för snart. Tyvärr. Skulle behöva några timmar till, men så är det alltid. Oavsett hur mycket man har pluggat finns det alltid någonting mer som man skulle vilja lära sig bättre.

Inga kommentarer: