fredag 12 november 2010

Blossa X

Jag hade inte tänkt köpa årets glögg från Blossa från början, men när jag såg att den är smaksatt med saffran så blev jag såklart väldigt sugen. Därför tänkte jag köpa den i TaxFree-shopen när jag och Anna var på kryssning. Oturligt nog fanns det bara en flaska kvar, och jag lät Anna ta den eftersom jag inte är världens största glögg-fantast. Men igår ringde Therese till mig och frågade efter ett Systembolag på Vasagatan eftersom hon skulle köpa glögg och det skulle tydligen finnas där, det gjorde det inte. Däremot fanns det på Systembolaget i Hötorgshallen, och snäll som hon är följde det med en extra flaska till mig. Underbart.
Bild hämtad från Blossa.se

I övrigt hade jag faktiskt tänkt göra egen glögg i år, först hade jag tänkt göra med saffransmak, men nu behövs ju inte det, så jag tror att jag ska experimentera fram något välsmakande. Vitvinsglögg såklart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill smaka den idag =)
Är det altså det här som kallas för en blogg? =D Fram tills nu har det bara varit ett roligt ord för mig, ungefär som "Strudel". Kram
/Danne

Lovisa sa...

Haha jajebox, det här är en blogg. Mamma är väldigt intresserad av att följa den, hon brukar tjata på mig när jag inte skrivit i den på ett tag :P