fredag 5 november 2010

Mina nya kompisar

Jag är så himla glad för vissa val jag gjort här i livet. I det här fallet tänker jag på en sån simpel grej som att gå på en fest hos min holländska kompis Mike. För på den festen lärde jag känna en hel del nya människor på samma inriktning som jag. Förutom att jag verkligen gillar de här människorna och de är roliga att umgås med så fick jag otrolig hjälp av dem idag. Jag kom ungefär en timma tidigare till kontrollskrivningen, och eftersom jag fick syn på Florian (en tysk kille) gick jag in i den salen och satte mig med honom. Då visade han mig en uppgift som de löst kvällen innan och bad mig kolla igenom den eftersom han trodde att den skulle komma på kontrollskrivningen. Och mycket riktigt, det var inte bara en uppgift som liknade den, utan det var exakt samma uppgift. Inga ändrade siffror, ingen skillnad alls. Så om jag får 12 poäng (full pott) på den här kontrollskrivningen, så har jag enbart Florian att tacka :)

Showing off my ring








Förövrigt är det väldigt kul att läsa alla kurser på engelska och ha en massa kompisar som inte kan svenska. Det är nämligen ett perfekt tillfälle för att öva upp engelskan. Men självklart även tyskan som jag tyvärr inte kan uttrycka mig lika bra i som jag förstår den. Men jag har ett litet projekt för att bli bättre... :)

Inga kommentarer: