tisdag 23 november 2010

Förbereder hemmet inför vad som komma skall

Andreas och jag tog en promenad förut, och under promenaden spydde jag galla över alla (vilket rim va?!) som redan har adventspyntat hemmen, men om jag ska vara ärlig har även jag smygstartat lite inför Första Advent på söndag. Jag har nämligen inte kunnat motstå hyacinterna som de säljer på ICA. Så redan nu har jag tre hyacinter här hemma som bara väntar på att få slå ut. Två av dem står i en vit kruka på köksbordet och ser alltså inte överdrivet juliga ut, men den tredje, som jag köpte idag, står i en röd kruka med gulddetaljer på. Nåväl, man kan väl säga att jag förbereder mig så att de ska ha slagit ut till första advent, då kan det ju inte räknas som en tjuvstart. Eller?

Min fina hyacint i vardagsrummet

Har ni smygstartat julen än?


Inga kommentarer: