söndag 14 november 2010

Funkis 2010

Igår kväll brast det. Jag kände att det aldrig skulle gå när jag hade suttit med samma deluppgift hela dagen, och jag har 7 andra uppgifter att hinna klart med till imorgon. Jag avbokade festen jag skulle gå på eftersom jag mådde så dåligt. Men eftersom Anna och Daniel verkade bli ganska ledsna så fick jag dåligt samvete, plus att Andreas vägrade åka utan mig. Så i sista sekund beslöt jag mig för att åka in till skolan ändå och gå på årets Funkisgasque. Jag ångrar inte att jag gjorde det, jag behövde lite tid med vänner när jag inte tänkte på något som har med skolan att göra. 

Festen var helt okej, men det fanns riktigt grymma utklädnader (funkis är en maskerad som i år hade temat "barndom"). Det fanns till exempel Adam och Eva (de är ju början till allt, så självklart finns det en koppling till barndom där), Mario, Solstrålarna (ni vet de som sjöng dagens visa på TV), prinsessor, bebisar och så Lillstrumpa och Systeryster. De sistnämnda var min och Andreas utklädnader, vi fixade dem på vägen in till skolan. 

Bjuder på ett par bilder från kvällen också:









Inga kommentarer: