tisdag 2 november 2010

Jag är tillbaka igen

Den senaste tiden har det stått väldigt stilla på den här bloggen, mest på grund av olust att blogga från min sida. Men nu verkar bloggsuget komma igen, och då är det väl dags att ta tag i det med tanke på att det har hänt en del sedan sist.

Först och främst så har jag klippt lugg, vilket jag gör ungefär en gång om året. Skillnaden den här gången är att jag verkligen tycker att det blev bra. Riktigt bra!



Var bilden är tagen återkommer jag till...
För två helger sedan var jag och Therese på en fest som en kille från Holland höll i. Festen hade svenskt tema, och jag sydde våra outfits:
Jag och Therese i våra matchande outfits

Men nu till det viktigaste som hänt sedan sist jag skrev. I helgen åkte jag och Andreas till Berlin på en weekend. På fredagen träffade vi min gamla brevkompis, från högstadiet, och hennes pojkvän och hade en jättetrevlig kväll tillsammans med dem på en skön pub. Lördagen tillbringade vi i stan letandes efter några bra butiker och tittade lite på Brandenburger Tor, Berliner Dom osv. Senare på kvällen åkte vi till Gedächtniskirche och förlovade oss <3 Det var jättefint, och jag är himla glad för alla lyckönskningar vi fått av nära och kära. På söndagen åkte vi till det som finns kvar av Berlinmuren eftersom Andreas aldrig sett den, och precis som jag tyckte första gången jag såg den så tyckte även han att den var mycket mindre än väntat. Nåja, här kommer lite bilder från Berlin-resan (kaffet som vi dricker kommer såklart från Starbucks!)















Nu ska jag dock repetera det sista inför morgondagens kontrollskrivning i Sustainable Power Generation :)

Inga kommentarer: