tisdag 9 november 2010

Stockholm East Gospel Choir

Lägger upp ett par bilder och en film från gårdagens konsert med Stockholm East Gospel Choir.





Jag är ledsen för den dåliga kvaliteten på bilderna, men det är svårt att ta bra bilder i en kyrka. Hur som helst var konserten riktigt bra, och jag kan verkligen rekommendera att gå och lyssna någon gång. Gospel är faktiskt riktigt härligt och glatt, och även publiken får hjälpa till ibland, vilket gör det hela en aning roligare. Det enda jag kan "klaga" på är att jag inte är troende, så det blir lite konstigt att sitta och lyssna på musik och berättelser som handlar om Gud. Men jag får helt enkelt bortse från det och tänka mig Gud som en slags inre styrka som alla har istället. Oavsett vilket så har den här kören en julkonsert den 5 december, den kostar 100 kronor, men jag tror verkligen inte att man kommer ångra sig om man betalar det för den :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej! Vad kul att se att du bloggat från vår konsert. Jag är medlem i kören och satt i publiken i måndags. Tyvärr blev mina videoinspelningsförsök misslyckade och jag tänkte fråga dig om du kunde mejla mig din video och om vi får använda den på vår webbsida? Mvh Emilie, Sthlm East Gospel Choir
emilie@bergmanillustrerat.com