onsdag 17 november 2010

Pluggpaus

Tar en liten pluggpaus nu. Jobbar på riktigt bra, vilket jag alltid gör när jag väl har gett mig fasen på det. 

Jag i somras när jag var lite brunare och fräschare än jag är nu
Det var oavsett inte det jag tänkte skriva om, utan snarare om dagens upptäckter på Armada (arbetsmarknadsdagarna på KTH). Jag gick runt både igår och idag med Anna, vilket verkligen var bra. Trots att vi inte alls är ute efter samma sak (hon letar jobb inom hållfasthet, och jag kollar lite inför ex-jobb inom energi) så är det lärorikt. Man får reda på lite hur rekryterarna tänker, hur man gör ett bra intryck och visa framfötterna när man söker ett jobb och så vidare. Sen har jag självklart kommit i kontakt med flera intressanta företag, både som jag vetat om tidigare och nya som jag inte haft en tanke på eller vetat om. Det börjar närma sig slutet, och istället för att bli nervös och inte vilja lämna KTH som jag brukar, känns det nu helt okej. Eller okej, det känns skitbra rent ut sagt. Nu ska jag bara ta tag i allt som är kvar, men med tanke på hur peppar jag är ska det inte vara några problem.

Inga kommentarer: