söndag 7 november 2010

Spakryssning med Birka Paradise

Jag lovade ju att berätta lite om kryssningen som jag och Anna var på, så det är väl bäst att jag gör det också. Vi hade alltså bokat ett spa-paket vilket innebar att middag, frukost, en behandling och tid i relaxavdelningen ingick. Vi började fredagskvällen med att ta det lugnt på hytten och göra oss i ordning inför middagen som vi hade bokat vid nio eftersom det inte fanns någon annan tid. Maten var riktigt god, men i övrigt var det inte den bästa upplevelsen jag varit med om. Därefter gick vi till ett av dansgolven och dansade lite och tog en varsin drink för att avsluta kvällen med en show som hette "Back to the 80:s". Den showen var riktigt bra och underhållande, så om ni ska på kryssning snart kan jag verkligen rekommendera den.

Utsikten från vår hytt - kan man inte klaga på!


Eftersom vi hade frukosten bokad vid halv åtta och massage vid halv tio gick vi alltså och lade oss efter den showen. Och vilken perfekt start på dagen sen då! Började med att duscha av oss och basta - båda sakerna med en underbar sjöutsikt. Sedan fortsatte det med 25 minuters massage som snarare kändes som 5 minuter. Sedan tog vi oss ut i kylan i enbart bikini för att sätta oss i utomhusjacuzzin ett tag. Bortsett från att vinden kylde ner huvudena rejält så var det riktigt härligt. Det var sol och fint väder och man kan ju knappast klaga på utsikten. Men efter kanske fem minuter beslutade vi oss för att sätta oss i inomhusjacuzzin istället. Även där hade man en fin utsikt. Sen gick vi och köpte en varsin hälsodrink och satte oss i relaxstolarna och bara njöt. Efter denna härliga timme var båda två avslappnade och mådde riktigt bra. Så då hade vi ork och lust att shoppa i tax-freen och att sitta bland alla människor som fortfarande var fulla. För hur man än vrider och vänder på det - på kryssningar finns det inga gränser eller regler. Det verkar som att folk tror att man inte bara kan, utan även får, bete sig hur som helst. Jag kan även en en gång konstatera att mindre än ett dygn på ett kryssningfartyg stillar hela årets kryssningsbegär. Så nu kommer det nog dröja minst ett år till nästa kryssning. Men jag vet att jag även då kommer att välja spa-paketet. Något bättre val finns det inte!

Inga kommentarer: