onsdag 24 november 2010

Jan Björklund FTW

Självklart blev jag ju sämre igen. Halsen irriterar lite smått och huvudet känns som bly. Därför blev det ingen pannkaksmiddag hos Anna för mig idag. Tyvärr :( Hade gärna varit med de andra tjejerna. Men jag har verkligen inte tid att vara sjuk om jag ska hinna med allt som jag har tänkt hinna innan jul-"lovet" som ju inte består av lov, utan snarare plugg och åter plugg. CSN kan hoppa upp och bita sig eftersom vi tydligen är tvungna att läsa en kurs över jul också om vi inte vill betala tillbaka på grund av att vi inte läser 1,5 högskolepoäng per vecka, utan 1,75 högskolepoäng. De straffar alltså i princip ALLA KTH-studenter för att vi pluggar snabbt. Men idag delades det ut fortpluggningsböter till studenter på högskolor runt om i landet, och det fick resultat. Jan björklund har lovat att ändra reglerna, vilket verkligen var på tiden.

Nu ska jag sluta svamla och plugga den sista halvtimman innan jag ska lägga mig i sängen och läsa Breakfast at Tiffany's

Inga kommentarer: